onsdag 8 februari 2012

Bioidentiskt pyssel

Det är lite pyssel med de här bioidentska hormonkrämerna från Wileys. Idag skulle det vara sex streck av östrogenkrämen på höger lår. 10 streck av proesteronkrämen på vänster lår. Ett streck av testosteronkrämen på magen där äggstockarna ligger (tros kanten). Två gånger per dag ska jag smörja, morgon och kväll helst med 12 timmar emellan. I början blir man ganska så förvirrad. Men jag måste säga att jag kommit in i vanan ganska så snart. Nästa månad byter man sida så att jag smörjer in östrogenkrämen på vänster lår istället och progesteron på höger. Man kan välja på att smörja in krämerna på överarmen eller låret. Jag gjorde en liten kort test med Wileys för ett år sedan och provade då på armen. Men ibland ska det var mycket progesteronkräm och då blev överarmens yta för liten för att suga upp all kräm. Låren funkar bra tycker jag. Det ända problemet är när man har bråttom och måste dra på byxorna snabbt så det inte hunnit torka in. Trotts pysslet är jag mycket nöjdare och mår mycket bättre på detta än de tabletter jag fick av min gynekolog vid första besvären med vallningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar