torsdag 19 juli 2012

Harmoniska hormoner

Jag har de mest fungerande, härliga och stödjande hormoner man kan ha. Vissligen har jag fått ta till hormonkräm för att få kroppen att må så här bra, men det ser jag bara som ett fantastiskt stöd. Lite som att ta kosttillskott vilket jag också gör. Magnesium gör att jag inte får några kramper efter träning som jag kunde ha förrut, olika omegaoljor gör att min hud är mjuk och ungdomlig, probiotika göra att magen fungerar perfekt. Vi tillfälliga besvär fyller jag på med annat jag behöver för just de symptomen och numera är jag aldrig sjuk. Wileys hormonkrämer kommer jag fortsätta med ett tag till då det får mig att känna mig som jag vore trettiofem och inte en bit över femtio.
Efter att jag äntligen lyckade övertala min vuxna motsträviga dotter att börja ta kosttillskott har hon inte haft några influensor eller förkylningar inte heller det halsonda hon hela tiden led av med jämna mellanrum.
Nu kommer hon och ber mig hjälpa henne med nya kosttillkott och berättar om att hon aldrig blir sjuk som sina kompisar. Trägen vinner!

Kosttillskott har räddat mitt liv många gånger, om de inte fanns hade jag inte suttit här idag. De mediciner jag fått av sjukvården har oftast hjälpt akut men i längden har de brutit ner mig. Ddet är därför jag med sorg ser på hur Sverige förbjuder mer och mer av kosttillskott och förbjuder höga doser i kosttillskotten. Jag vet att man tror man skyddar en omdeveten pöbel, men istället låter man stora medicinföretag styra, ställa och behålla makten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar