måndag 11 juni 2012

Det Stora Blå!

Sitter på en taverna på Amorgos i Grekland. Ön där filmen Det Stora Blå spelades in i slutet på 80-talet. 1988 såg jag filmen i Australien och det var då något hände som gjorde att jag sedan 22 år rest över hela världen och simmat med vilda delfiner och valar. Jag har också sedan dess haft turen att träffa Jaques vars memoarer låg till grund för filmen. En härlig människa som lärde mig mycket om fridykningens grunder. Han finns tyvärr inte längre bland oss, men hans "spirit" lever och fridykning är en sport på frammarsch. Själv tog jag fridykningscertifikat i Egypten i höstas. Visst hade jag redan provat hur det kändes att fridyka med delfiner och valar men att ta själva certifikatet var speciellt.
Nu hoppas jag få prova på att fridyka på samma ställe som Jaques här på Amorgos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar