lördag 17 mars 2012

Nu har jag äntligen fått provsvar på progesteronet också och det visade sig ligga lite lågt. Fullt förståligt då jag inte hunnit med att ta så mycket de två sista månaderna då jag haft en 21 dags cykel istället för 28 dagar som vi ska ha.
Min konsulterande läkare säger att det kan vara så att jag inte tar upp progesteronet så bra genom huden. Jag tror att det är på grund av den lite för snabba cykeln vilket gjort att jag inte hunnti ta så många dagar progesteron. Dessutom inträffade rätt provtagningsdag på en helg så jag fick ta provet en dag för tidigt för att pricka in en vardag, sådan kan också påverka. När jag läser Wileys egna rekommendationer om man får en för snabb menscykel så rekommenderar de att jag ökar östogendosen hela månaden, så det är vad jag provar den här månaden för att se vad somn händer. Testosteronet låg som sagt var lit högt så den krämen tar jag bara en gång om dagen nu istället för två för att se vad som händer. jag måst i alla fall toppen och känner inte av någon effekt från lågt progesteron. Min glädje över att må bättr än på många år fortsätter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar