måndag 12 mars 2012

Nu har jag smörjt in mig med mina bioidentiska hormoner i tre månader och det var dags att testa hur mina hormoner mår. Efter tre månader räknar man med att den nya behandlingen med bioidentiska hormoner ska ha satt sig och kroppen anpassat sig. De första resultaten kom i fredags och det visade östrogennivån och testosteronnivån. Progesteronets testresultat beräknas komma senar i denna vecka då det provet måste tas senare i mencykeln.
Östrogenet låg mycket bra, men testosteronet låg lite högt. Jag har själv inte mått dåligt av det eller märkt några biverkningar som ökad hårväxt eller finnar. Tvärt om jag har mått toppen!! Det enda som kanske är en bieffekt är i så fall att jag har mycket stor sexslust. Men det ser jag själv inte som en negativsak utan mer som en vinst. I veckan när även den sista testen på progesteron kommit ska jag konsultera läkare och diskuttera nivåerna och om de behöver justeras. Jag återkommer då till dig kära läsare med mer detaljer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar