tisdag 17 april 2012

Hormonobalanser

Hormonobalanser skapar mycket problem. Det orsakar endometrios, PCOS, benskörhet, sköldkörtelproblem, PMS, mensvärk, missfall, graviditetsillamående, vallningar, oro, cyklisk migrän, torra ögon och slemhinnor, fibromyalgi, reumatism, bröstcancer, livmoderhalscancer, äggstockscancer och mycket annat.
Här får du en liten bild av hur olika frukter påverkar din kropp!
Jag är så glad att jag fick upp ögonen för naturliga hormoner och numera mår så toppenbra på mina hormonkrämer. Det är inte helt lätt att ställa in dom har jag märkt. Jag måste kolla nivåerna var tredje månad och sist låg progesteronet lite lågt och testosteronet högt. Jag har nu halverat testosteronkrämen så vi får se hur det ser ut nästa provtagning. Att progesteronet ligger lågt kan enligit min läkare bero på att jag har svårt att ta upp progesteron genom huden. Det finns fall när det är så och då kan man ge bioidentiskt hormoner i tablettform eller kanske det bästa, genom vagitorier. Jag ska först testa någon månad till och kanske öka lite på dosen genom huden. Sist jag tog provet så var det helg så jag fick ta det ett par dagar tidigare än jag skulle, så det kanske också påverkat det hela?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar