lördag 21 april 2012

Svaj i hormonerna?

Är nu innte på min fjärde månad med bioidentiska hormoner och mår toppen förutom att jag inte fått in exakt rytm med den rekommenderade doseringen. Bäst blir det om jag ökar östrogenet ytterligare, vilket är det Wileys rekommenderar om man får för kort mencykel. Men när jag tog blodpov som skulle göras efter 3 månader så visade det att östrogenet var okej men att progesteronet var för lågt. Konstigt tycker jag men det finns säkert något bra medicinsk förklaring.
Min läkare tyckte att jag skulle byta märke på mitt progesteron för att krämen kanske inte togs upp av min hud (tydligen är det så att vissa människor har svårare att ta upp progesteronet via huden).
Han tyckte jag skulle ta vagitorier.
Min gynekolog tycker jag ska ta tabletter. Men när jag följer Wileys förslag  med att öka östrogenet så fungerar i alla fall mensen som klockan och jag mår toppen. Ska man då ändra på saker bara för att blodprovet sa något annat? Jag avvaktar och tar flera blodprov innan jag bestämmer mig.

1 kommentar:

  1. Decisions cause us heart aches and headaches...sometimes I am at a loss because there are so many diverse opinions and you do not know which one should do good...I just follow my gut feel and my heart.Medical Billing Software

    SvaraRadera