måndag 20 februari 2012

Har just påbörjat min tredje månad på bioidentiska hormoner. Tog en linje testosteron i morse och smörjde på lite på huden där äggstockarna sitter. Sedan nio linjer östogenkräm på insidan av vänster lår. Är tillbaka där jag startade för man ska växla sida från vänster till höger mellan månaderna. Mår bättre än någonsin tidigare. Jag sover gott och har fått ett jämnare och bättre humör än jag någonsin haft tidigare (kanske hade behövt lite av de här homronerna redans om ung. Tror jag hade lite låga hormonvärden redan i fertilålder då jag haft en cycta på hypofysen). Mitt enda problem som jag ser det just nu är att jag fått tillbaka min sexlust fullt ut, minst som i värsta fertila åldern och jag är änka och lever singelliv. Men som tur är finns det ju roliga leksaker för oss kvinnor så man kan klara det där utan en partner även om det varit trevligt med en.
Jag har fått otroligt med uppmärksamhet efter min medverkan i Malous Efter Tio i torsdags och sitter och svara på frågor varj ledig stund. Jag märker att det verkligen finns ett jättebehov av och ett stort kunskapsgap beträffande kvinnor, klimakteriet och bioidentiska hormoner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar