tisdag 21 februari 2012

Igår kväll lyssnade jag tillsammans med 300 andra kvinnor på Mia Lundin som är sjuksköterska med egen klinik i USA. Hon har arbetat med bioidentiska hormoner i 22 år på sin praktik och hjälpt tusentalskvinnor med hormonella problem som utbrändhet, depression, benskörhet, hjärtkärlsjukdomar, PMS och mycket annat. Hon sålde också sin bok ni kan se här som nu överssatts till svenska.
"Jag kommer att äta bioidentiska hormoner tills den dag jag dör, eller förresten kanske till dagen innan när jag är 99 år", sa Mia och skrattade.

Budkaspet var att om vi kvinnor vill hålla oss friska, leva länge med stor livskvalitét så behöver vi lite kosttillskott och bioidentiska hormoner. Det läkemedelsföretag i Sverige som blir först med att få in det och sälja det i Sverige kommer bli stenrika var så säkra. Det säljs redan i vårt grannland Finnland, och i andra europeiska länder som Frankrike, Tyskland, England, Spanien osv. I USA är det stort och det finns flera märken och läkare kan ta fram egna preparat via sina apotekare. I lantinamerika har flera länder börjat ordinera kvinnor detta. Varför är Sverige så bakåtsträvande och konservativt?
Jag har i alla fall hittat rätt och eftersom jag lever i ett rikt land har jag möjlighet att förlägga mina semestrar så att jag kan köpa de hormoner jag vill i andra länder där det är tillåtet och kunskapen finns. Jag är beredd att lägga lite pengar på det här och det är ändå inga pengar jämfört med de pengar en del av mina vänninor lägger på kosmetiskkirurgi, botox och restylane behandlingar. det här ger oss skönhet inifrån, mjukare vakrare hud, mindre benskörhet, fuktiga slemhinnor i underliv, tarmar, mun, ögon osv. Just nu finns det bara en praktiserande läkare i Sverige som satt sig in i detta och tar emot kvinnor och han måste arbeta privat och med produkter som vi för det mesta betalar fullpris för. All heder till honom! Ni hittar honom och andra som kan hjälpa till på www.hormonharmoni.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar