onsdag 1 februari 2012

Måste säga att jag blir lite rädd när jag förstår att en liten klutt inte större än en ärta av bioidentiskhormoncème stödjer och hjälper mitt hormonsystem att komma i balans, samtidigt som jag tidigare brukade smörja in mig med en halvdeciliter hudlotion av variernde kvalité, varje dag!
Sedan såg jag på Stefan Jarls film underkastelsen och förstod vad det troligtvis gjort med min kropp. Hädanefter smörjer jag mig bara med ekologisk kallpressad kokosolja och en ärtsstorlek av väl avvägd och undersökt hormoncrème. Ibland tar jag mig tid att blanda min egen olja med doft med en del olivolja (kallpressad junfrulig), en del tistelolja (finns på apoteket) och en del tex rapsolja, mandelolja eller annan kallpressad jag har hemma. Till detta lägger jag sedan en doft av någon eterisk olja jag köpt på hälsokosten, typ ros, bergamot, lavendel citor osv. Härligt!
Jag använder även kokosoljan till att ta bort smink för då behöver jag inte smörja in mig efteråt och ansiktet får näring under natten. Billigare blir det också!
Smörj inget på huden du inte kan äta med tanke på hur det tas upp och åker runt i blodet och lagras i olika organ. När du kommit upp i åldern kan du vara ganska så förgiftad av alla besprutningsmedel, transfetter och annat du fått i dig genom maten och crèmer du smörjt dig med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar